Killzone Shadow Fall Tech Trailer at Youtube

内容

  • Killzone Shadow Fall のエンジンの機能を紹介した動画へのリンクです.
  • 紹介されている項目は以下のようになっています.
    • ポストエフェクト(ブルーム, レンズフレア, シネマティックなカラーグレーディング, 被写界深度)
      • Post Processing (Bloom, Lens flares, Cinematic color grading, depth of field)
    • 豪華・詳細で没入感がある世界
      • World Density (Rich and detailed immersive world)
    • 埃のエフェクト (すべての表面に動的に適用)
      • Dust Effects (Dynamically applied to all surfaces)
    • 雨 (濡れ具合のリアルタイムのシミュレーション)
      • Rain (Real-time simulated wetness)
    • ボリュームライティング (すべてのライトの種類での大気シミュレーション, レイマーチングによるボリュームシャドウ)
      • Volumetric Lighting (Atmospheric simulation for all light types, Ray-marching volumetric shadows)
    • リアルタイムのリフレクション(ローカルなキューブマップ, レイトレースによるグロッシーなリフレクション)
      • Real-Time reflections ( Localized cubemaps, True ray-traced glossy reflections)
    • パーティクルライティング(ディファードライティングとシャドウを利用)
      • Particle lighting ( Using deferred lighting and shadows)
    • リアライト (テクスチャを利用可能)
      • Area lights ( Fully textured area lights)
    • フォースフィールド ( リアルタイムでダイナミックなフォースフィールド)
      • Force fields ( Real-time force field dynamics )
    • マテリアル表現 (物理ベースなライティング, 高詳細なテクスチャ)
      • Material Expression (Physically based light response, high detailed texturing )