Some links related with CEDEC2015 (CEDEC2015 関係のリンク)
球面ガウス関数を極める −動的間接照明の高速近似−
- paper : ""Virtual Spherical Gaussian Lights for Real-time Glossy Indirect Illumination" was accepted to Pacific Graphics 2015.
- "球面ガウス関数を用いた動的間接照明の高速近似" Computer Graphics Gems JP 2015
"Reconstructing Diffuse Lighting from Spherical Harmonic Data" ( 球面調和関数データからの拡散反射光の再現 )
"FINAL FANTASY 零式 HD にみる 新しいHDリマスター 〜GPU最適化編〜"
"The Rendering Materials of Far Cry 4" ( ファークライ 4」のレンダリング・マテリアル )
- slide : https://www.dropbox.com/s/xqz10py7bb54g3o/cedec2015_the_rendering_materials_of_far_cry_4.pdf?dl=0
- 4gamer さんによる記事
- "Rendering the world of FarCry4" GDC2015
- "Adaptive Virtual Texture Rendering in FarCry4" GDC2015
"Introduction to Bidirectional Path Tracing (BDPT) & Implementation using OpenCL" ( 双方向パストレーシング(BDPT)の基礎からOpenCLによる実装まで )
"フーリエ変換を用いたテクスチャ有効解像度推定とその応用"
- slide : http://www.slideshare.net/nikuque/ss-52190439/1
- Fourier_bin.7z : https://www.dropbox.com/s/mvv0z93rr55b30n/Fourier_bin.7z
- 4gamer さん : テクスチャの最適品質をソフトで分析? 「グランツーリスモ」のポリフォニー・デジタルが公開した分析ツールの威力とは